המדריך למונטיזציה של פודקאסטים עשית את החלק הקשה: התחלת את הפודקאסט שלך , הכנת והקלטת תוכן, ואז ערכת אותו באודיו ופרסמת אותו בפלטפורמות פודקאסט שונות. התחלתם לבנות בסיס מאזינים או עוקבים מוצק, ואתם צריכים תשואה כספית – לא רק מוסרית – בתמורה למאמץ הרב שאתם משקיעים. ובכן, המאמר הזה נכתב במיוחד בשבילכם. הצעד הקל ביותר שנותר לך הוא להרוויח מהפודקאסט שלך, ועל זה נדון בהרחבה. אז, הכינו את כוס הקפה שלכם, קחו עט ונייר והתחילו לקרוא.
איך להתחיל להרוויח כסף מפודקאסטים?
בהתחלה אתה עלול להתבלבל. אולי תחשוב שיהיה לך קשה למצוא מקור הכנסה טוב מהפודקאסט שלך, או אולי תחשוב שלא תרוויח הרבה או רווח בכלל.
אבל כפי שאספר לכם עוד מעט, זה בכלל לא נכון. כיום, ישנן דרכים רבות להרוויח כסף מפודקאסטים המתאימים לתוכניות פודקאסט שונות, ללא קשר לנושא או לנישה שלהן.
הגורם המשפיע ביותר בעשיית כסף מפודקאסטים הוא מספר העוקבים או מספר הפעמים שאתה מאזין להם. הגורם האחרון תלוי גם באופי הנישה ובהתמחותה.
למשל, נישה מאוד כללית כמו פודקאסט לומד אנגלית לא מטופלת כאל נישה כמו SEO, במיוחד מבחינת חסות ופרסום.
אם ניקח את הפרספקטיבה של מודל המונטיזציה מחסות ופרסום, כדאי שתתחיל לחשוב על ייצור רווחים מהפודקאסט שלך לאחר שהוא מגיע ליותר מ-10,000 מאזינים לפרק, בין אם בנישה רגילה או כללית.
אבל אם הנישה שלך מתמחה, כגון פרילנסרים , בלוגים, שיווק דיגיטלי, או אפילו יותר מתמחה, תוכל לקבל מודעות וזכויות חסות ממספר קטן בהרבה של מאזינים מזה.
אני לא רוצה שתתמקד כאן במודעות ובחסויות. אזכיר בקצרה עוד 9 דרכים להרוויח מפודקאסטים שעשויים להיות טובים ורווחיים יותר עבורכם.
דרכים להרוויח מפודקאסטים
שיטה 1: קבל תמיכה מהעוקבים שלך
זוהי שיטה פופולרית מאוד, לא רק למונטיזציה של פודקאסטים, אלא גם למונטיזציה של תוכן בכלל, והרבה יוצרי תוכן ערבים החלו להשתמש בה.
אתה יכול ליישם זאת על ידי הרשמה בפלטפורמה כמו Patreon או אחרת, שבה עוקבים תומכים בך בסכום כסף ספציפי מדי חודש, והאתר לוקח אחוז של 5 עד 12% מהרווחים, בהתאם לתכונות שהוא מציע לך.
אחד מיוצרי התוכן הערבים המפורסמים ביותר המסתמכים על פטראון כאמצעי עיקרי להרוויח כסף הוא עלי מוחמד עלי, הבעלים של ערוץ היוטיוב הפופולרי עלי מוחמד עלי.
היתרון של Patreon הוא בכך שהיא נותנת לך את התמיכה הכספית שאתה צריך ומגיע לך מבלי להטיל תנאים כלשהם שמגבילים את התוכן שלך או את היצירתיות שאתה מספק.
אז כל מה שאתה צריך לעשות הוא להמשיך לעשות את מה שאתה עושה ולספק תוכן בעל ערך ואיכות גבוהה שיועיל לעוקבים שלך.
הדרך השנייה: קבל חסות לאחת החברות
חסות היא אחת הדרכים הנפוצות ביותר לייצר רווח מהפודקאסט או יצירת התוכן שלך באופן כללי.
זה אומר שחברת חסות תיתן לך כסף בתמורה לכך שתפרסם או תקדם אותם במהלך פרק הפודקאסט שאתה מציג.
המודעה הזו יכולה להיות בכל מקום בפרק, אבל שלושת המקומות הפופולריים ביותר הם:
- לפני תחילת הפרק או פרה-רול.
- באמצע הטבעת או Mid-Roll.
- פוסט רול.
החסויות מחושבות באמצעות מודל העלות לאלף הופעות או “עלות למייל”, שבו אתה לוקח סכום כסף ספציפי עבור כל 1,000 האזנות.
לדוגמה, אם המחיר לאלף הופעות שהוסכם בינך לבין נותן החסות שלך הוא $20, והפרק הזה הואזנה 15,000 פעמים, תקבל “15*20”, או $300 לפרק.
מונטיזציה של הפודקאסט שלך באמצעות חסויות היא רווחית רק אם יש לך בסיס גדול של מאזינים ועוקבים, בדרך כלל לפחות 10,000 מאזינים לפרק.
עם זאת, אם תדירות ההאזנה שלך נמוכה בהרבה, אולי עדיף לשקול דרך אחרת לייצר רווח מהפודקאסט שלך או להסתמך על חסויות לצד שיטות אחרות.
עלי לציין כאן שהנישה יכולה לעשות הבדל עצום. לדוגמה, אם הנישה שלך קשורה להשקעה במניות או במטבעות דיגיטליים , ייתכן שתוכל להשיג הצעת חסות משתלמת החל מ-1,000 האזנות, למשל.
אחת הדוגמאות המוצלחות ביותר לחוזי חסות בעולם הפודקאסט הערבי היא החסות של בנק אל ראג’י לתוכניות הפודקאסט של רשת תמניה.
השיטה השלישית: שיווק שותפים
שיווק שותפים הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להרוויח כסף באינטרנט באופן כללי, ואחת הדרכים החזקות ביותר להרוויח כסף מפודקאסטים.
בקיצור, אתה מפרסם מוצר, פלטפורמה או שירות, ועל כל מכירה או מנוי שאתה עושה אתה מקבל סכום או אחוז כסף.
כל שעליכם לעשות הוא לפרסם את המוצר, השירות או הפלטפורמה הזו בצורה נכונה כך שהעוקבים והמאזינים שלכם ישלמו על כך כסף.
יש הרבה תוכניות שותפים חזקות מאוד באינטרנט שאתה יכול להצטרף ולפרסם עבורן ותרוויח טוב מאוד.
היתרון בשיטה זו הוא שלא צריך ליצור או לנהל את השירות או המוצר כדי להרוויח. אתה פשוט תפרסם אותו ותקבל את הרווחים שלך על סמך המכירות והמנויים שלך. לכן, לא תצטרכו לדאוג להרבה דברים.
בין תוכניות השותפים הטובות ביותר שתוכל להירשם אליהן ולהרוויח מהן הן:
- שותף לפלטפורמת SkillShare.
- שותף שמיעה.
- אמזון שותף.
- שותף הזמנה.
אתה יכול גם לייצר רווח מהפודקאסט שלך בצורה חדשנית דרך CPA , שאני מאוד ממליץ לך לשקול ולקרוא עליו.
שיטה 4: תוכן בתשלום
אחת הדרכים הפופולריות ביותר לייצר רווח מפודקאסטים באנגלית היא באמצעות תוכן בתשלום , שעליו מסתמכים יוצרי תוכן אודיו רבים.
הם מספקים תוכן נוסף בתמורה למנוי או סכום כסף מסוים.
למשל עבור:
- פרקים נוספים.
- תוכן מאחורי הקלעים.
- קבלו את הפרקים מוקדם.
- תוכן ללא פרסומות.
- פרקים המוקדשים למענה על שאלות המאזינים.
- גישה לשרת דיסקורד בלעדי.
מונטיזציה עשויה להיות מושגת גם באמצעות תוכן בתשלום בדרך אחרת. לדוגמה, רק 20 הפרקים האחרונים של פודקאסט זמינים בחינם, ואתה חייב לשלם תשלום כדי לגשת לפרקים ישנים יותר.
לפעמים כל הפודקאסט בתשלום, וכדי להאזין לו צריך לשלם סכום כסף, או להירשם למנוי או לחברות.
היתרון של שיטה זו הוא שיש לכם שליטה מלאה, אך החיסרון החמור שלה הוא שהיא עלולה לגרום לכם לאבד עוקבים רבים, במיוחד אם אתם מכוונים למאזינים ערבים, לכן חשבו היטב לפני שבוחרים בה.
השיטה החמישית: מכירת קורסים
הדרך החמישית ברשימה שלנו היא למכור קורסים, שזו אחת הדרכים המוצלחות ביותר לדעתי, וזו שכדאי להתחיל איתה אם תוכן הפודקאסט שלך מתאים.
אם הפודקאסט שלך עוסק בשיווק דיגיטלי , תכנות, פרילנסרים או כל דבר דומה, כבר יהיו לך הרבה אנשים שסומכים עליך ועל התוכן שלך, ושישלם כסף עבור קורס מובנה ומקצועי שיעזור להם לפתח ולקדם את כישוריהם.
היתרונות של שיטה זו הם שהיא תבסס אותך כבעל מקצוע בתחומך, והיא גם תניב לך הרבה רווחים שוטפים.
אבל כדאי גם לדעת שזה ייקח הרבה זמן, גם כדי לבנות אמון בלקוחות שלך וגם ליצור ולעדכן את הקורסים, אבל אני מאמין שהתוצאות והרווחים שווים את כל המאמץ.
אחד מיוצרי התוכן המפורסמים שמשתמש בשיטה הזו הוא פט פלין, בעל הבלוג והפודקאסט SPI, שמרוויח הרבה מהקורסים שהוא מלמד.
ישנן גם דוגמאות ליוצרי תוכן ערבים, כמו אחמד אבו זייד, הבעלים של ערוץ השיעורים המקוונים, ועוד רבים אחרים.
שיטה 6: מתן ייעוץ והדרכה
זו אחת הדרכים להרוויח מתוכן, לא רק מפודקאסטים, שהחל להיות פופולרי מאוד בעולם הערבי.
כמומחה בתחומך, אתה יכול פשוט לספק ייעוץ בצורת פגישות קבועות בתשלום, בין אם לחברות או ליחידים.
אז אתה אפילו יכול להכשיר או להדריך אנשים בתחום שאתה מתמחה בו, ולעזור להם לפתח את כישוריהם ולהגדיל את הניסיון שלהם.
היתרון של דרך זו להרוויח כסף מפודקאסטים הוא בכך שהיא מאפשרת לכם ליצור מערכות יחסים חזקות בתחום שלכם, בנוסף לתחושת הסיפוק העצמי שאתם עוזרים לאחרים.
הבעיה היא שזה תלוי בזמנך הפנוי, בנוסף ליצירת תוכן, בו תוכל לספק ייעוץ והדרכה.
השיטה השביעית: מתן שירותים
עבור אנשים מסוימים, שיטה זו תהיה אוצר זהב. באמצעות הפודקאסט שלך, שבו אתה מדבר על המומחיות שלך, תוכל להרוויח הרבה.
זה יביא למשיכת מספר רב של לקוחות שיבטחו בך, במומחיות שלך, בדעות שלך ובכישוריך, ויהיו מוכנים לשכור אותך או להשתמש בשירותיך על סמך התוכן שאתה מספק.
אם אתה משווק מקוון כמו יוסף אל-עקרי, למשל, ואתה מדבר על שיווק מקוון, מסחר אלקטרוני ואיך לשפר את העסק שלך, כפי שהוא עושה בפודקאסט Five Business, אין ספק שיגיעו אליך עשרות לקוחות, שמחפשים את השירותים שלך או רוצים שתשווק אליהם.
זו עשויה להיות הדרך הנכונה להרוויח כסף מפודקאסט עבורך, במיוחד אם אתה מציע שירותי פרילנסר בכל תחום.
שיטה 8: מכירת מוצרים
מכירת מוצרים היא אחת הדרכים הפופולריות ביותר להרוויח כסף באינטרנט, בשימוש על ידי פודקאסרים רבים ויוצרי תוכן בכלל.
אתה יכול למכור מוצרים רגילים, כגון חולצות, ספלים וכו’, או אפילו למכור כמה מוצרים אלקטרוניים, כגון ספרים אלקטרוניים.
שיטה זו הוכחה כמוצלחת ביותר, במיוחד עבור פודקאסטים עם נישה כללית, לא מתמחה, והיא משמשת אנשים רבים באינטרנט. לדוגמה, הוא משמש את הפודקאסט המפורסם ואולי המצליח ביותר בעולם, The Joe Rogan Experience.
שיטה 9: דיבור בפני קהל
הדרך האחרונה ברשימת הדרכים שלנו להרוויח כסף מפודקאסטים היא דיבור בפני קהל, שהוא פופולרי יותר בחו”ל מאשר בעולם הערבי.
המטרה היא ליצור לעצמך שם בתחומך, בכך שתתבקש לנאום באירועים ציבוריים וכנסים תמורת סכום כסף מוגדר.
בחו”ל, חלק מהאנשים מרוויחים יותר ממיליון דולר בשנה מנאום פומבי, בתוספת עלויות נסיעות ולינה אם הכנסים והאירועים הללו נמצאים באזורים או מדינות אחרות, וזו הסיבה שהכנסנו את זה לרשימת הדרכים שלנו להרוויח כסף מפודקאסט שכדאי לשקול.
כמה אני יכול להרוויח מהפודקאסט שלי?
בואו נעצור כאן, מכיוון שישנם גורמים רבים שקובעים את העניין הזה, כולל הנישה שלכם, אופי התוכן שלכם ומספר המאזינים. בל נשכח גם את שיטת ייצור הרווחים של הפודקאסט שלכם, שיש לה יכולת משמעותית לקבוע את גודל הרווחים שלכם.
אני יכול לספר לכם על השמות הגדולים, כמו ג’ו רוגן שמרוויח 800,000 דולר לפרק או טים פריס שמרוויח 54,000 דולר לפרק.
או פאט פלין שמרוויח מעל 100,000 דולר בחודש מהכנסות משיווק שותפים בפרקי הפודקאסט שלו או הפודקאסט של Chapo Trap House שיש להם 37,000 תורמים מפטראון ומרוויחים מעל 160,000 דולר בחודש.
אבל זה לא ייתן לך את המידע האמיתי, אז בוא נניח כמה הנחות לגבי פודקאסט בגודל ממוצע ונראה כמה הוא מרוויח.
ניקח את מודל המונטיזציה של חסות או פרסום, שבו המחיר הממוצע לאלף הופעות בארה”ב הוא בסביבות $18 לחצי דקה ו-$25 לדקה.
מכיוון שאין מידע על שיעורי CPM בעולם הערבי, נניח שהם 7.5$ לחצי דקה ו-13$ לדקה שלמה.
בהנחה שיש לך 5,000 האזנות לפודקאסט שלך, הפעל מודעות לכל פרק ב-$7.5 CPM ופרסם 4 פרקים בחודש (5*7.5*4= $150)
1% מהמאזינים תומכים בך עם דולר אחד לחודש ב-Patreon, שהם 50 מאזינים ב-$50. לאחר ניכוי 8% של Patreon עבור חבילת Pro, תקבל בערך (46 $).
ו-0.5% מהמאזינים שלך (25 מאזינים) משתמשים באחת מהצעות השותפים שלך שעבורה אתה מקבל $10 ($250).
ו-1% מהמאזינים שלך (50 מאזינים) קונים את הקורס שלך, ממנו אתה מקבל רווח נקי של $10 ($500).
כך הרווח הכולל שלך יהיה: 150 + 46 + 250 + 500 שהם בערך 946$ שזה סכום טוב מאוד להתפרנס ממנו ברוב מדינות ערב.
7 טיפים חשובים להתחיל להרוויח כסף מהפודקאסט שלך או להכפיל את הרווחים שלך
1. הכר היטב את הנישה שלך ואת העוקבים שלך: הבן את הנישה שלך, הבין את העוקבים שלך, מה הם רוצים וצריכים, וספק להם את זה.
2. הרחיבו את בסיס העוקבים שלכם: נסו ככל האפשר להרחיב ולהגדיל את בסיס העוקבים והמאזינים של הפודקאסט שלכם, אך וודאו שהם מקהל היעד שלכם מתעניינים בנישה שלכם, כי הם הערך האמיתי של הפודקאסט שלכם.
3. תן ערך אמיתי למפרסמים ולעוקבים: מה שגורם לך להיות רווחי זה לא מודעות או הצעות שותפים, אלא הערך שאתה מספק לעוקבים שלך והאמון שהם בנו בך. לכן, התמקד במתן ערך, וכתוצאה מכך יבואו רווחים.
4. התמקדו בפיתוח התוכן שלכם: כל רווח שתרוויחו יתבסס על איכות התוכן שלכם והערך שהוא מספק למאזינים, לכן התמקדו בעיקר בפיתוח התוכן שלכם כדי שהמתחרים שלכם לא יבלעו אתכם.
5. בחרו את השיטה המתאימה לפודקאסט שלכם: ייתכן שחלק מהשיטות שהזכרנו אינן מתאימות לנישה, לתוכן או לקהל של הפודקאסט שלכם, אז חשבו האם שיטת המונטיזציה הזו מתאימה לכם.
6. השתמש בשיטות היעילות ביותר כדי לייצר רווח מהפודקאסט שלך: אולי עדיף להשתמש במספר שיטות כדי לייצר רווח מהפודקאסט שלך, כפי שהסברנו בחישובים ההיפותטיים למעלה. זה יבטיח שתקבל את הרווח והביטחון הטוב ביותר מהפודקאסט שלך.
7. היו סבלניים: הדברים האלה לוקחים זמן. אל תמהר לתוצאות, ואל תצפה להשיג הצלחה תוך שבוע, חודש או אפילו שנה.
שאלות שעשויות להיות לך לגבי עשיית כסף מפודקאסטים
1. מהן הדרכים להרוויח מפודקאסטים?
ישנן דרכים רבות בהן תוכל להרוויח מפודקאסטים, כולל 9 השיטות שהזכרנו במאמר זה:
- קבל תמיכה מהעוקבים שלך.
- קבל חסות על ידי אחת החברות.
- שיווק שותפים.
- תוכן בתשלום.
- מכירת קורסים.
- מתן ייעוץ והדרכה.
- מתן שירותים.
- למכור מוצרים.
- דיבור בפני קהל.
2. מהי הדרך הטובה ביותר לייצר רווח מפודקאסט?
אין דרך אחת הטובה ביותר להרוויח כסף מפודקאסטים. הפודקאסטים מגוונים ומגוונים, ולכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. לכן, כדאי לחשוב ולחקור מעט כדי למצוא את הדרך הטובה ביותר להרוויח כסף מפודקאסטים שמתאימה לכם.
מצד שני, שום דבר לא מונע ממך להרוויח כסף מפודקאסטים ביותר מדרך אחת. אם אתה מסוגל להשתמש בכל השיטות לעיל, זה בסדר; זה יהיה נהדר.
3. כמה מרוויחים יוצרי פודקאסטים בדרך כלל?
זה תלוי בהרבה גורמים. חלק מהאנשים מרוויחים מאות אלפי דולרים לפרק, חלק מרוויחים רק כמה דולרים, וחלק נמצאים באמצע.
הרווח מפודקאסט נקבע על ידי מספר גורמים, כגון: מספר המאזינים, הנישה, אופי הפודקאסט, התועלת הספציפית של הפודקאסט ועוד.
4. האם כדאי לי להתחיל פודקאסט רק כדי להרוויח ממנו כסף?
אם אתה רוצה להתחיל פודקאסט רק למטרות רווח, סביר להניח שהפודקאסט שלך לא יצליח ולא תוכל לקיים אותו. רווח לבדו לא יספק לך את האנרגיה הדרושה לך כדי להפוך פודקאסט למצליח. אבל אם אתה רוצה להועיל לאנשים ולהרוויח, לא רק להרוויח, אתה תצליח.
5. מתי עלי להתחיל לחשוב על ייצור רווחים מהפודקאסט שלי?
אין תשובה חד משמעית לשאלה זו, מכיוון שהיא תלויה בגורמים רבים. עם זאת, באופן כללי, אתה יכול להתחיל להרוויח כסף מהפודקאסט שלך אם כל פרק בפודקאסט שלך עולה על 5 או 10 אלף האזנות בפלטפורמות פודקאסט.
אבל כמובן שאין כלל קבוע לכך. אתה יכול להתחיל להרוויח כסף מהפודקאסט שלך ברגע שאתה מפרסם את הפרק הראשון שלך ולקבל את אלף ההאזנות הראשונות שלך, וזה יהיה נהדר אם תוכל לעשות זאת.